Friday, April 4, 2008

Roti ooh roti.....


Ini roti aku buat malam tadi. Aku amik resepi dari sini. Tak tau kat mana salahnya mungkin kurang uli kot. Sebab resepi yang diberi untuk breadmaker tapi aku tak punya breadmaker terpaksa menguli dengan tangan. Jadi roti ku kurang lembut boleh le dikatakan tak lembut langsung ... ia keras. Untuk Nor dan Ika, rasanya resepi ni kureng sket le untuk ku. Sejam jugak le aku menguli tapi tak lembut pun . Ada yang aku taruh inti kelapa, coklat dan yg nampak ada kulit keras tu aku taruh cream cheese tapi dia jadi macam tu le plak..... Anak2 aku makn jugak tapi kesian tengok diaorang mengunyah roti tu. Kalau ada dia makan inti je...pastu roti dia baling .... keras katanya... takpa nanti aku buat roti lagi. Kalau tidak adam tak ada makanan. Sejak pulih demam ni dia asyik makan roti je. Roti yang mama dia buat plak tu. Kalau beli kurang sikit makannya. Kena menguli tepung lagi le aku hari ni.... demi adam.

2 comments:

Anonymous said...

alahaiii kak yuu..... nak ketawa dulu kakakakakakakakakaka.....kelakar tul gmbr roti tuu, yg gmbr paling atas sekali tu jgn dmarah sekeh jer terus...aduhhh...sakit perut tgk galagat ank2 kak yu...mcm ni lah mmg boleh pingsan makcik ika haaa... mmg dah mcm power ranger lh tuu semuanyer.... ;-)

Anonymous said...

Ika.... roti seram namanya...bukan lagi pingsan ika... kalau tak cukup mau hilang ingatan ngan karenah dorang ni...kena sabar tahap dewa..


Load Counter