Saturday, May 3, 2008

Happy birthday Nurin Irdina

Kek ni kek harijadi anak adik aku. Aku buat last Saturday. Actually ada lagi satu kek tapi yang tu aku lupa nak amik gambo. Lupa plak aku nak amik gambak si Irdina nya.... rupanya mmg iras ngan si dora ni. Keknya biasa le kek choc le. Bdak2 mmg nya suka sangat ngan choc cake. Bila le tangan aku ni nak jadi lembut dan berseni ni... mmgnya keras tgn dah macam buluh dah ni. Jauh nya lagi aku nye perjalanan dlm mendeco kek ni..... bila nak naik tahap kemahiran aku ni....... cuba lagi yek.

7 comments:

Azie said...

Pndainyer deco kek..nnt free2 ajar azie ekkk mcmana nk bg ala2 gel kt dlm gmbr tuu nmpk kilat..

My1stWardrobe said...

Salam..Bestnya tgk akak puny kek...leh belajar dgn akak...akak jemput ke blog saya ye..k slam perkenalan...

Anonymous said...

azie.... ini bukan pandai namanya tp pandir.... setakat nak kongsi tip tu bolehle azie apasalahnya mari kita bertukar2 idea... gel tu mmg berkilatle.

my1stwardrobe.... klu nak belajar tu kena cari yg sifu....thanks for visiting... tp nk kongsi tips boleh aje...

Tukang Masak said...

Syabas-syabas, kira okaylah tu untuk pertama kali. Mengikut pengalaman lampau..... kalu pertama kali dan hasilnya jadi kek itu kira dah bagus dah tu. Ada orang pertama bila icing kek jadi batu (kena sumpah sang kelembai kot).
Cuma gigil dan ketar sikit-sikit itu biasalah untuk yang masih baru. Jadi di sini diberikan tip untuk mengelakkan dari mengigil semasa 'piping icing' kat kek. Gorenglah beras dalam kuali dan dikacau mengunakan tangan sahaja. Tentu hasilnya tangan tak mengigil lagi tapi dibungkus.
Wassallam

Tukang Masak said...
This comment has been removed by the author.
Mat Gebu said...

salam kak yu..
amboihh jeles i tgk kek dora tu,cunn!!! kita dulu kek pun tak de, paling koman baulu belang ala2 pelangi senja....syabass kak yu!!!

Anonymous said...

Direktori pertanian.

http://www.pertanianmalaysia.blogspot.com/


Load Counter