Tuesday, July 22, 2008

Aisehman.... lamanya aku bertapa dah naik berlumut dah blog aku... sesapa yg jengah pun dah muak ngan murtabak dan kuih lapis. Aku terkena jangkitan virus M... kat2 20hari le kau tak berapa sihat.... kekekeke..... ni pun aku lawan gak penyakit ni... memang takde ubat klu dah kena... so kena lawan sendiri.

Baru-baru ni ayah aku datang ke rumah, so aku pun seronok melayan sampai terlupa nak kat aktiviti kat sini sekejap. Kesian kat ayah aku yang dah keseorangan tu... so bila kat umah aku ni... aku seronok betul le nak masak untuk dia.... Sebab tengok kan ayah makan berselera tu yang buat aku nak masak aje....

Satu hari tu ayah teringin nak makan rendang daging.... wah problem ni... seingat-ingat aku dlm alam perkahwinan aku ni pernah sekali je aku masak rendah.... itu pun fail... arwah mak siap redo aku nye rendang dulu. Ni ayah aku teringin le ... telan airliur aku setuju... dalam kepala otak ni .. nak kena gi cari kat internet resepi ni.... so aku pun pegi le Tesci ditemani ayah nak beli bahan rendang tadi.... tetiba ayah tukar fikiran... tak jadi le... kita buat kari je la... sebab kalau buat rendang nanti ayah makan banyak... sebab rendang ayah suka.. kalu buat kai taruh kentang ayah boleh makan kuah ngan kentang .. daging kurang... rupanya ayah teringat kan dia tak boleh makan daging banyak.... darah tingginya itu bimbang naik lagi. So hari tu aku pun buat le kari..... dek dah ada kari... petangnya aku buat roti jala.... menjala le aku.....

Ni aku guna resepi aku campur tepung gandum, fresh milk sikit dan air.. garam sket... settle.. tak sukat2 pun main agak2 je tgk paada texture je.....

Ni belen kari daging aku dah nak abis kuah baru tingat nak amil gambo....

No comments:


Load Counter