Monday, March 31, 2008

Bertukar....

Hari Jumaat lepas aku buat ni.Nawaitu aku nak buat steamed chinesse mantou. Aku dapat resepi dr Do what i like blog. Tapi tak tau kat mana silapnya, tak menjadi mantou ku, maka aku pun menukar bentuknya menjadi kuih pau... berinti chocolate. Masa panas gebu sangat... tapi bila dah sejuk....dia kematu.... jadi keras.... tapi nasib baik pau ni habis sebelum sempat sejuk.... ada sebiji yg memang aku reserve untuk tunggu sejuk.... itupun siapada yang bertanya... mama dah tak guna pau ni lagi... kalau tak guna ada yang nak qiqah. Aku kata dah tak guna dah.... habis je ayat tu...pau pun habis....
Yang ni pun nasib yang sama seperti pau di atas. Niat nak buat donut, tapi ini bukan tak menjadi tapi tetiba je jadi malas nak goreng.... so bakar je la. Tengah uli2 donut tu tetiba je aku jadi malas nak buat donut jadi aku tukarkan ia menjadi dinner roll. Aku tak isi filling apa2 pun. Masa nak makan cicah ngan sardin je. Ini pun licin. Donut ni aku ikut resepi skyblue Myr. Lembut jugak bila dibakar. Ingat nak buat frozen jadi aku buat 2 adunan, tapi bila dah bertukar tak boleh nak frozen aku bake sumenya.... ada yg aku bake dlm loaf pan. Terlupa nak snap gambar...... Yang ni sempat simpan sampai the next day. Kebetulan adik aku datang petang sabtu tu, aku hidangkan roti tu dengan sardin. Rasa roti tawar sebab it suppose to taruh topping or gula kan.... itu sebab dia kena cicah ngan apa2 buat tambah rasa. Donut yang aku buat tempohari tak sempat nak bergambar. Memang lembut donut sky ni. Nanti aku nak buat jugak lagi donut ni...betol2 jadi donut. Nanti yeee..... thanks skybue...

No comments:


Load Counter