Friday, January 25, 2008

birhtday kek.

Ini birthday cake yg aku buat masa hari raya haji tahun lepas. Masa tu aku takde blog lagi. Dia nak kek ultraman jadi akucari le ultraman kat bake with yen... klu yg lukis kat kek tu kena masuk sekolah tinggi aku ni masih di tahap play school lagi.... Biasa la kek nya choc moist kek aku le.Hiasan choc ganache and buttercream kali ni aku dapat dr mama vogue. Buttercream kali ni anak aku suka x manis dan kurang muak...smooth je..thanx mama vogue. Lilin pun tak cukup 10 ada 5 aje.... Namun kalau dah ada kek ngan ultraman lilin dah tak kira dah....budak2.
inilah birthday boynya....anak2 adik aku ni peminat ultraman. Yg baju hijau tu anak dia le. Sumenya ultraman. Jadi dia tu kira mak ultraman le.Yg dua sebelah tu dua power rangers aku.... kan aku ni mak power rangers...
yang ni kek mak ultraman tadi aku buat on 30Dis thn lepas. Amacam serupa je lebih kurang cam kek anak dia je. Sebenar anak dia yg kecik tu nak kek yg macam abang nye masa birthday ari tu... jadi aku kena le buat yg lebihkurang je deco dia. Kek dia sama. Cuma tak taroh ultraman je.... takde patung mak ultraman ....
Dek selalu bagi adik aku rasa kek yang sama (adik aku selalu order choc aku bila dia ada potluck function). Jadi hari disebabkan hari tu birthday dia aku pun buatle kek ni khas untuk dia. Dia tak nak deco apa2 pun jadi aku pun buat lah kek ini. Resepinya dari myresepi resepi dr alma. Cotton Soft Japannese Chessecake. Terima kasih alma. Kek ni sedap di makan esoknya... baru rasanya sebati...lembut sangat. Power rangers pun dah pandai makan cheese kek ni dulu tak suka....

No comments:


Load Counter