Thursday, June 12, 2008

karipap...donut....donut ...karipap

Konon hari Ahad lepas nak projek wat karipap frozen bia nanti bukak sekolah senang untuk budak2 sarapan sebelum pegi sekolah.... tapi projek terbengkalai sebab hari Ahad tu kuar gi cari barang sekolah budak2.... lewat petang br balik so...aku pun buat le karipap ni hari Isnin. Buat dlm 1/2kilo je. Dapat le dlm 50+biji gak le. Ingat sempat le wat frozen.....hehehehe..frozen untuk mkn petang je. Hari tu gak habisnya. Ini le rupa karipap aku... ni sessi petangnye... resepi inti aku ikut aku je.... yg aku gumbira aku berjaya membuat kulit karipap yg sentiasa rangup walaupun dah sejuk. Best. Aku ikut resepi kat Myresepi dan follow tips yg diberi .....mmg ngam best gitu.... ada suara2 sumbang yg suruh buat lagi.....
Yang ni pulak donut yg aku buat semalam wat minum petang.... yg ni pun guna tepung 1/2kilo sekali hadap je ngan anak2 aku ni. Resepi Siti Azma.... mmg best...sejuk pun masih rangup diluar dan gebu didalam. Tapi aku nye donut ni pun takle sempat sejuk tara mana pun.... kejap je dah lesap.......
Adam menikmati donut sambil baring je...siap jilat2 jari tu.....
dah habis dah nak gi amik lagi le tu....... tunjuk kat dalam mulut dah habis dah boleh amik lagi.....
Apabila perut dah penuh ngan donut....dan selepas meneguk secawan air...maka donut pun kembang dalam perut.... maka mata pun terlelap..... the end.......

No comments:


Load Counter