Sunday, June 1, 2008

hasil kerastangan lagi.....

Kek ni aku buat pada hari yg sama tapi lupa le hari apa. Masih di takuk lama lagi. Yang aku ingat masa aku buat kek ni ada ada peristiwa yg menduga kesabaran aku. Pada hari tu aku sebenar nya ada tempahan kek coklat mois t dlm 20 biji termasuk kek yg ak u deko ni. Satu je yg di deko yg lain tu kek curah ganache je.... Pagi tu dalam pukul 9.00 aku 8 kek aku dah siap... 4 drnya dah ready tunggu nak amik je... jadi aku lega sebab yg lain tu nak amik petang.... so aku pun pegi mandi... seelok aku dah bersiap berpakaian Adam berlari masuk bilik aku.... sambil menunjuk tgnnya yang penuh dgn coklat.... Hati aku berdetik... Adam ni celup ganache aku ke... aku meluru ke dapur.... aku lihat ganache aku tak bersentuh... mata aku melilau mencari apa yg tak kena... dan mata aku terpandang sesuatu di atas lantai...ooooooooooo eeee .... geramnya.... satu kek aku dah terlangkup atas lantai.... rosak.... aduh kek yg nak di deliver lak tu.... aku tak tau nak kata apa...nak marah adam... tak guna bukan boleh elok balik kek tu... buang masa je... tapi ulut ni membebel jugak... dan pada waktu itu terpacul adik ipar aku di pintu nak amik kek tu.... nasib baik aku ada satu kek extra yg sama saiz... aku pun taruh ganache.... and selamat.... dan Adam... gumbira dihujung meja menjilat jari dan membaham kek yg terlangkup tu.... senang hati tanpa rasa bersalah... pagi tu sarapan anak2 ku kek coklat upsidedown.... jadi inile rupa kek aku deko dlm keadaan perasaan yg masih eram dan celaru itu... hasilnya..... judge sendiri....yg ni plak buat pada petang yg sama.... seorg kawanbaik aku dr sekolah rendah lagi.... call mintak tolong aku buat kek carrot... alamak aku tak pernah wat kek carrot ni walaupun dah lama aku pendam cita-cita nak buat kek ni.... jadi aku pun selongkar almari resepi dan juga berjalan ke blog kekawan... jumpa la resepi carrot kek yg berkenan di hati... tapi dek terlalu terdesak aku lupa blog mana aku amik resepi ni.... nanti aku tempek resepi dan infonye...ok.... sekarang bi cuba le jugde rupa kek aku yg sememangnya jauh dari kesempurnaan. tapi dari sms yg aku terima dr kawan ku , katanya sedap.... anak2 dan suamiku kata dorag tak suka... jadi tak tau le sedap ke tidaknya. Mungkin sebab bau cinnamon buat anak2 dan hb ku tak mu dekat.... Apa2 pun thanks tu Anita..... Kek ni untuk kakaknya...Kak Aida...

1 comment:

Anonymous said...

kakyu, tiap kali kalau nor buat kek carrot memang nor skip serbuk kayu manis tu..


Load Counter